O nas
O nas
Przedszkole nr 155 „Roztańczona Kraina” powołane zostało przez Kuratorium Oświaty w Warszawie dnia 1 września 1976 roku. Jest zlokalizowane na terenie Dzielnicy Targówek.
Mieści się w wolnostojącym, parterowym budynku przy ul. Bartniczej 6A. Wokół niego jest duży teren z zielenią ze sprzętem dla dzieci do zabaw.
W pierwotnym zamierzeniu architekta przedszkole było przeznaczone dla czterech oddziałów, dlatego posiada tylko cztery wielofunkcyjne, duże i jasne sale, dostosowane do potrzeb dzieci. W 2003 roku decyzją Prezydenta Miasta Stołecznego Warszawy został utworzony piąty oddział, w związku z czym przestronna sala do zabaw została zaadaptowana dla jego potrzeb.
Praca wychowawczo-dydaktyczna i opiekuńcza w przedszkolu
W przedszkolu realizowana jest podstawa programowa wychowania przedszkolnego w oparciu o programy wychowania przedszkolnego i programy własne nauczycieli.
Treści edukacyjne, metody i formy pracy dostosowane są do wieku, możliwości oraz indywidualnych potrzeb dzieci, a także służą ich wszechstronnemu rozwojowi.
Bogaty i różnorodny program zajęć dostosowany do wieku i zainteresowań dziecka, jak i stosowanie różnych metod nauczania umożliwią Państwa dzieciom przygotowanie się do rozpoczęcia edukacji w szkole.
W pracy z dziećmi naszym celem jest:
- wspomaganie dzieci w rozwijaniu uzdolnień i zainteresowań,
- kształtowanie czynności intelektualnych potrzebnych dzieciom w codziennych sytuacjach i w dalszej edukacji,
- budowanie systemu wartości,
- kształtowanie u dzieci odporności emocjonalnej, umiejętności przeżywania sukcesu oraz radzenia sobie z porażkami,
- rozwijanie umiejętności społecznych,
- troska o zdrowie dzieci i ich sprawność fizyczną,
- budowanie dziecięcej wiedzy o świecie społecznym, przyrodniczym i technicznym,
- wprowadzenie dzieci w świat wartości estetycznych i rozwijanie umiejętności wypowiadania się poprzez muzykę, małe formy teatralne oraz prace plastyczne,
- kształtowanie u dzieci poczucia przynależności społecznej oraz postawy patriotycznej,
- zapewnienie dzieciom lepszych szans edukacyjnych poprzez wspieranie ich ciekawości, aktywności i samodzielności, a także kształtowanie tych wiadomości i umiejętności, które są ważne w edukacji szkolnej,
- przygotowanie dzieci do posługiwania się językiem obcym nowożytnym,
- przygotowanie dzieci należących do mniejszości narodowej do posługiwania się językiem mniejszości poprzez rozbudzanie ich świadomości narodowej, etnicznej i językowej.
Celem wychowania przedszkolnego jest wsparcie całościowego rozwoju dziecka. Wsparcie to realizowane jest przez proces opieki, wychowania i nauczania – uczenia się, co umożliwia dziecku odkrywanie własnych możliwości, sensu działania oraz gromadzenie doświadczeń na drodze prowadzącej do prawdy, dobra i piękna. W efekcie takiego wsparcia dziecko osiąga dojrzałość do podjęcia nauki na pierwszym etapie edukacji
Zajęcia dydaktyczno-wychowawcze prowadzone są w oparciu o programy:
- ,,Rozwój - wychowanie - edukacja" program wychowania przedszkolnego Anna Stalmach-Tkacz, Karina Mucha
- ,,Dar zabawy" program wychowania przedszkolnego B. Bilewicz-Kuźnia, S. Kustosz, K. Małek
- ,,Zastosowanie darów Froebla w dziecięcej matematyce" - E. Gruszczyk-Kolczyńskiej
- „Wzory i obrazki” program rozwijający percepcję wzrokową M. Frostig i D. Horne
oraz programy własne
- ,,Tanecznym krokiem"
- ,,Zabawy plastyczne"
- ,,Mały plastyk"
- ,,Zabawy tańcem i muzyką"
- ,,Kim będę, gdy dorosnę?"
- ,,Akademia Zdrowia Przedszkolaka"
- ,,Podróż po Europie"
- ,,Sprytna rączka" - program usprawniania manualnego ręki
- ,,Z uśmiechem do przedszkola" - program adaptacyjny
- ,,Przedszkolaków spotkania z kulturą" - program z zakresu edukacji kulturalnej.
- ,,Bezpieczny przedszkolak"
- ,,Oswoić emocje - z samym sobą i innymi"
- ,,Dzieciństwo bez przemocy - stop agresji"
- ,,Matematyka na wesoło - gry, zabawy i łamigłówki matematyczne"
- ,,Anglojęzyczna literatura dziecięca" - program dla dzieci w wieku 3-4 lata
- ,,Matematyka w kolorze klocków LEGO - program dla dzieci w wieku 3-4 lata
W przedszkolu realizowane są również innowacje pedagogiczne opracowane przez nauczycieli:
- Zabawy w kodowanie
- Historia Sztuki
- Bajeczki nie tylko do poduszeczki
- Nic w przedszkolu nie marnuję, nie wyrzucam, segreguję i buduję.
- Ja, mama i tata - bawimy się w teatr
- Mama, tata i ja - zabawy muzyczno-plastyczne
W przedszkolu realizujemy również inne programy i projekty, m.in.:
- Program powszechnej dwujęzyczności ,,Dwujęzyczne dzieci"
- Ogólnopolski program ,,Uczymy dzieci programować"
- Projekt ,,Mały Miś w świecie wielkiej literatury"
- Projekt edukacyjny ,,Mamy swoje prawa"
- Mali wielcy odkrywcy
- Piękna Nasza Polska Cała
- Mamo, tato wolę wodę
- Kubusiowi Przyjaciele Natury
- Spotkania z Leonem
- Przyjaciele Zippiego
- Czyściochowe Przedszkole
- Sensosmyki
- Czyste powietrze wokół nas
oraz projekty własne opracowywane i dofinansowane w ramach Warszawskich Inicjatyw Edukacyjnych.
W codziennej pracy z dziećmi nauczycielki wykorzystują też elementy Ruchu Rozwijającego wg W. Sherborne, Kinezjologii Edukacyjnej wg Dennisona, pedagogiki zabawy, terapii baśnią, dramy i muzykoterapii oraz pomoce dydaktyczne: dywan Tuputan, bumbumrurki, klocki Froebla, roboty Ozoboty, roboty Genibot, klocki LegoEducation, klocki rehabilitacyjne MOOVIE23, magiczny dywan, interaktywne tablice multimedialne.
Treści edukacyjne, metody i formy pracy dostosowane są do wieku, możliwości dzieci oraz służą ich wszechstronnemu rozwojowi.
Nauczycielki w pracy z dziećmi wykorzystują aktywizujące metody pracy, m.in.:
- Kinezjologia Edukacyjna wg Paula Dennisona
- Ruch Rozwijający Veroniki Sherborne
- Pedagogika zabawy (KLANZA)
- Muzykoterapia
- Drama
- Bajkoterapia
- Praca metodą projektu
- Aktywne słuchanie muzyki wg Batti Strauss
- Metoda Froebla
- Tuputan - zabawy na dywanie
- Dyscyplina bez nakazów
- Czarny Teatr
- Bum bum rurki
- Metoda Carla Orffa
W Przedszkolu odbywają się zajęcia dodatkowe prowadzone przez instruktorów w zakresie:
- gimnastyki korekcyjnej
- tańca
- rytmiki.
Dodatkowo przez nauczycielki przedszkola prowadzone są koła zainteresowań - zajęcia plastyczne oraz zajęcia muzyczno-ruchowe.
Dzieci objęte są również opieką psychologa z Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej nr 13. W przedszkolu zatrudniony jest logopeda. pedagog specjalny oraz psycholog przedszkolny.
W ciągu roku szkolnego organizowane są różnorodne imprezy i uroczystości okolicznościowe, na które zapraszani są Rodzice, Dziadkowie i Opiekunowie dzieci.
Dla dzieci z grup starszych organizowane są wycieczki autokarowe oraz wyjścia do kina, teatru, czy muzeum. W maju, czerwcu i sierpniu organizujemy Dni otwarte i spotkania adaptacyjne dla nowoprzyjętych dzieci.
Dzięki wysoko wykwalifikowanej kadrze pedagogicznej nasze przedszkole zapewnia dzieciom bardzo dobre przygotowanie do podjęcia nauki w szkole.
Naszym sprzymierzeńcem i partnerem są przede wszystkim rodzice naszych wychowanków, którzy angażują się w życie przedszkola. Włączamy ich do udziału w piknikach, warsztatach, konkursach rodzinnych, wycieczkach czy Teatrze Rodziców "Bajkolandia".
Jesteśmy Laureatem Warszawskiej Nagrody Wychowawczej im. Janusza Korczaka.
Posiadamy różne certyfikaty, m.in.::
- Freblowskie przedszkole
- Certyfikat Zielona Flaga
- Przyjaciel Pól Nadziei
- Laureat Warszawskiej Nagrody Wychowawczej im. Janusza Korczaka
- Akademia Zdrowego Przedszkolaka
- Chronimy Dzieci
- Varsavianistyczna Szkoła
- Lokalny Ośrodek Edukacji Varsavianistycznej
- Przedszkole z Energią
- Przedszkole w Ruchu
- Kubusiowi Przyjaciele Natury
- Szkoła z Prawami Dziecka
- Miejsce Przyjazne Książce
- Społecznie Zaangażowanej Placówki.
Wśród naszych nauczycieli jest dwoje laureatów nagrody Burmistrza Dzielnicy Targówek m.st. Warszawy ,,Artifex Docendi" (Mistrz Nauczania)
- Pani Marzena Jantas - Artifex Docendi 2018
- Pani Agnieszka Opara-Gałgan - Artifex Docendi 2017